Studijska poseta najuspešnijih studenata stručne prakse 23/24. u Mastriht – 3. deo
Pogledajte kako je prošao drugi dan studijske posete Evropskom institutu za javnu upravu (EIPA), koju je MDULS organizovalo uz podršku Regionalne škole za javnu upravu ReSPA
Drugi dan studijske posete, studenti su zajedno sa supervizorima i predstavnicima Evropskog instituta za javnu upravu (EIPA), započeli na Univerzitetu u Mastrihtu. G-đa Annechiem Deelman – Odeljenje za akademske poslove Univerziteta u Mastrihtu, sa svojim saradnicima, dočekala je učesnike studijske posete i predstavila koncept učenja zasnovanog na problemima (Problem Based Learning), što podrazumeva rad u malim grupama. Objasnila je da u okviru predstavljenog koncepta učenja na Univerzitetu u Mastrihtu, postoje četiri pristupa koji čine celinu, a to su: 1. konstruktivni pristup - studenti kreiraju svoje mreže znanja, 2. kontekstualni pristup – predstavlja inicijalnu kapislu za učenje koji je lako povezati, 3. saradnički pristup – zajednički rad studenata u grupama i 4. samousmereni pristup – studenti su odgovorni za to što uče i kako uče.
Našim studentima je ovaj način studiranja i učenja bio posebno interesantan, što ih je dodatno motivisalo da postavljaju pitanja ali i da predstave koncepte studiranja u Republici Srbiji, kao i da se kroz diskusiju osvrnu na razlike u obrazovnim sistemima. Sa predstavnicima Univerziteta u Mastrihtu, razmenili su utiske o prednostima jednog i drugog sistema učenja.
Na drugoj sesiji, studentima se obratio g. Jan Hupken, viši savetnik za politiku na Odeljenju za akademske poslove na Univerzitetu u Mastrihtu. Pozdravio je učesnike posete i poželeo im dobrodošlicu, nakon čega je kroz prezentaciju objasnio kako izgleda organizacija i proces realizacije studentske prakse Univerziteta u Mastrihtu. Gospodin Jan je učesnicima studijske posete govorio i o mogućnostima dobijanja stipendija za studente zemalja Zapadnog Balkana. Studenti su ovo prepoznali kao još jednu priliku i mogućnost koja im je otvorena u narednom periodu kada budu razmišljali o daljim koracima vezanim za njihovo obrazovanje.
Studenti su kao i prethodnog dana bili izuzetno aktivni, tako da su svojim pitanjima i zapažanjima usmeravali tok prethodnih sesija.
Pratite i narednih dana objave o ovoj studijskoj poseti.
Slične objave
Više od 40 studenata posredstvom prošlogodišnjeg Sajma upoznalo se sa načinom funkcionisanja gradskih uprava, propisima i unutrašnjom organizacijom
Prepoznajući potencijal mladih obrazovanih ljudi da svojom inovativnošću i idejama daju svoj doprinos stvaranju moderne i efikasne javne uprave, Zaštitnik građana sa velikim zadovoljstvom poziva studente na obavljanje stručne prakse u školskoj 2022/2
Pedeset studenata prošle godine bilo na stručnoj praksi u Gradskoj upravi Grada Nišu. Ove godine ima mesta za 86 studenata.
Služba Poverenika jedino je specijalizovano državno telo koje se bavi zaštitom od diskriminacije, a studenti i studentkinje koji dođu na praksu u prilici su da se bliže upoznaju sa pojmom diskriminacije i mehanizmima zaštite od diskriminacije kao i d
Nakon stečenog početnog znanja, studenti imaju prilike da se oprobaju u odgovaranju na predstavke građana i rešavanje jednostavnijih nedoumica iz rada Službe Poverenika
Sajam studentske stručne prakse već nakon prve godine prepoznat kao primer dobre prakse u regionu.
U Gradskoj upravi Novog Pazara praksa je u potpunosti opravdala očekivanja, a studenti su imali priliku da se upoznaju sa osnovnim načelima funkcionisanja lokalne samouprave i da „iz prve ruke” dobiju informacije čemu se mogu nadati ako se odluče da
Sinergijom iskustva, znanja i nove energije studentska praksa je uspešno realizovana u Narodnoj skupštini, kući svih građana i najvišem zakonodavnom telu u zemlji
Ministarstvo pravde pruža punu podršku Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprave u realizaciji projekta kakav je Sajam studentske stručne prakse
0 Komentari