Студијска посета најуспешнијих студената стручне праксе 23/24. у Мастрихт – 3. део
Погледајте како је прошао други дан студијске посете Европском институту за јавну управу (ЕИПА), коју је МДУЛС организовало уз подршку Регионалне школе за јавну управу РеСПА
Други дан студијске посете, студенти су заједно са супервизорима и представницима Европског института за јавну управу (ЕИПА), започели на Универзитету у Мастрихту. Г-ђа Annechiem Deelman – Одељење за академске послове Универзитета у Мастрихту, са својим сарадницима, дочекала је учеснике студијске посете и представила концепт учења заснованог на проблемима (Problem Based Learning), што подразумева рад у малим групама. Објаснила је да у оквиру представљеног концепта учења на Универзитету у Мастрихту, постоје четири приступа који чине целину, а то су: 1. конструктивни приступ - студенти креирају своје мреже знања, 2. контекстуални приступ – представља иницијалну капислу за учење који је лако повезати, 3. сараднички приступ – заједнички рад студената у групама и 4. самоусмерени приступ – студенти су одговорни за то што уче и како уче.
Нашим студентима је овај начин студирања и учења био посебно интересантан, што их је додатно мотивисало да постављају питања али и да представе концепте студирања у Републици Србији, као и да се кроз дискусију осврну на разлике у образовним системима. Са представницима Универзитета у Мастрихту, разменили су утиске о предностима једног и другог система учења.
На другој сесији, студентима се обратио г. Jan Hupken, виши саветник за политику на Одељењу за академске послове на Универзитету у Мастрихту. Поздравио је учеснике посете и пожелео им добродошлицу, након чега је кроз презентацију објаснио како изгледа организација и процес реализације студентске праксе Универзитета у Мастрихту. Господин Jan је учесницима студијске посете говорио и о могућностима добијања стипендија за студенте земаља Западног Балкана. Студенти су ово препознали као још једну прилику и могућност која им је отворена у наредном периоду када буду размишљали о даљим корацима везаним за њихово образовање.
Студенти су као и претходног дана били изузетно активни, тако да су својим питањима и запажањима усмеравали ток претходних сесија.
Пратите и наредних дана објаве о овој студијској посети.
Сличне објаве
Више од 40 студената посредством прошлогодишњег Сајма упознало се са начином функционисања градских управа, прописима и унутрашњом организацијом
Препознајући потенцијал младих образованих људи да својом иновативношћу и идејама дају свој допринос стварању модерне и ефикасне јавне управе, Заштитник грађана са великим задовољством позива студенте на обављање стручне праксе у школској 2022/2023.
Педесет студената прошле године било на стручној пракси у Градској управи Града Нишу. Ове године има места за 86 студената.
Служба Повереника једино је специјализовано државно тело које се бави заштитом од дискриминације, а студенти и студенткиње који дођу на праксу у прилици су да се ближе упознају са појмом дискриминације и механизмима заштите од дискриминације као и да
Након стеченог почетног знања, студенти имају прилике да се опробају у одговарању на представке грађана и решавање једноставнијих недоумица из рада Службе Повереника
Сајам студентске стручне праксе већ након прве године препознат као пример добре праксе у региону.
У Градској управи Новог Пазара пракса је у потпуности оправдала очекивања, а студенти су имали прилику да се упознају са основним начелима функционисања локалне самоуправе и да „из прве руке” добију информације чему се могу надати ако се одлуче да у
Синергијом искуства, знања и нове енергије студентска пракса је успешно реализована у Народној скупштини, кући свих грађана и највишем законодавном телу у земљи
Министарство правде пружа пуну подршку Министарству државне управе и локалне самоуправе у реализацији пројекта какав је Сајам студентске стручне праксе
0 Коментари